*** tento web sa zobrazí len v textovej podobe, pretoze program ktorym ho pozeras nepodporuje CSS ***

Čo je to náklad?

Náklad je počet kusov novín, ktoré týždenne vytlačíme a roznesieme do schránok.

Je náklad dôležitý?

Je.

Prečo je náklad dôležitý?

Čím väčší náklad, tým viac ľudí noviny číta. Čím viac ľudí noviny číta, tým viac ľudí vidí vašu ponuku, reklamu, tým viac ľudí môže reagovať na váš inzerát... Je predsa rozdiel, či váš inzerát vidí desať, sto, tisíc alebo niekoľko desiatok či stoviek tisíc ľudí. Je predsa rozdiel, či váš inzerát vidia obyvatelia jediného mesta, alebo aj obyvatelia všetkých obcí naokolo. Náklad je jedným zo základných ukazovateľov pri posudzovaní "sily" periodickej tlače. Pozrite si náklad novín Pardon.

Čo je to čítanosť?

S nákladom (ale nie len s ním) súvisí tzv. čítanosť. Používa sa pri hodnotení tlače tak, ako sa v televíziach či rádiách používa "sledovanosť". Čítanosť zisťujú počas celého roka plošným celoslovenským prieskumom nezávislé agentúry (otázkou typu: "čítali ste posledné vydanie novín xy?"). Pardon sa stabilne umiestňuje blízko desiatky najčítanejších týždenníkov na Slovensku. A to ani zďaleka nie sme "celoslovensko celoplošný týždenník".

Prečo máme náklad taký, aký máme?

Našou prirodzenou snahou je náklad neustále zvyšovať (zvlášť ak vieme, že záujemcov o naše noviny je viac ako samotných novín). Je to však vec peňazí. Pardon je pre vás zadarmo. My za jeho výrobu a roznos samozrejme platíme. Čím je náklad väčší, tým viac papiera treba nakúpiť a v tlačiarňach potlačiť, tým viac ton novín treba rozniesť do schránok... Naše noviny nie sú dotované, nemajú "tajomný nevyčerpateľný zdroj peňazí", neslúžime žiadnemu "pánovi", inštitúcii či strane... Súčasný náklad je výsledkom ekonomickej rovnováhy medzi príjmami za inzerciu a výdavkami za výrobu a roznos novín. Ak sa nám darí, tak náklad zvýšime. Doteraz to tak bolo vždy.

Počty výtlačkov novín nikdy nie sú určené "od stola". Náklad sa vyvíja a je optimalizovaný na základe našich mnohoročných skúseností, znalostí regiónov a sledovania účinnosti inzercie. Schránkové noviny ako Pardon nemajú remitendu ("nadbytočné výtlačky"), všetko čo sa vytlačí sa skutočne dostane k čitateľovi. A dostane sa k takému počtu a štruktúre čitateľov, ktorý je podľa našich skúseností z hľadiska inzerenta optimálny