*** tento web sa zobrazí len v textovej podobe, pretoze program ktorym ho pozeras nepodporuje CSS ***

Časté chyby v inzerátoch

Reklama a inzercia, tak ako každá činnosť, má svoje zákonitosti a pravidlá. Pokúsime sa uviesť niekoľko z nich. Mohli by vám slúžiť ako zdroj poučenia, veď načo opakovať cudzie chyby?

Plošné inzeráty

Reklama má svoje zákonitosti a pravidlá - to je pravda. Lenže hneď jedno z prvých pravidiel hovorí, že vhodné porušenie všetkých pravidiel môže priniesť nečakaný úspech. Takže niektoré z našich rád berte s rezervou, nie sú to dogmy.
  • V reklame (aj tej novinovej) spoľahlivo funguje vtip, pointa, nápad, vhodný slogan (textový, grafický,...). Základom je kreativita - vždy existuje niečo, čo je nové, neopozerané, niečo o čom si s prekvapením poviete "ako je možné, že na to doteraz ešte nikto neprišiel?"
  • V našej novinovej reklame sa ešte stále pomerne málo využívajú inde populárne "menej obvyklé formy". Ide o textovú reklamu, reklamu "s príbehom", reklamu "na pokračovanie", reklamné články, súťaže... (a kopa ďalších, o ktorých vieme len dve veci - že isto existujú a že ich doteraz ešte nikto neobjavil)
  • Pri vymýšľaní vašej reklamy vždy majte na mysli cieľovú skupinu . Komu je inzerát určený? Koho má osloviť? Existuje rad overených prostriedkov (grafika, farba, slová,...) na ktoré spoľahlivo "reagujú" rôzne profesné, sociálne a pod. skupiny ľudí.
  • Opakovanie je nie len "matka múdrosti". Opakovanie má pri reklame zásadný význam. Je nevyhnutnou podmienkou napríklad pri budovaní povedomia o značke. Skrátka - treba byť na očiach. V niektorých prípadoch je lepšie neopakovať inzeráty týždeň čo týždeň, ale nechať medzi nimi "časovú medzeru" (reklama sa tak rýchlo "neopozerá")
  • Menej je niekedy viac. Základná a často prehliadaná poučka. Ak si zaplatíte plochu v novinách, tak máte podvedomú snahu využiť každý jej štvorcový milimetrík. Vznikajú ťažkopádne, prepchaté a "ušpinené" inzeráty s drobným takmer nečitateľným písmom, množstvom rôznych fontov a zmätenej grafiky. Na ľudí pôsobia skôr odpudzujúco. Aj voľná biela plocha môže byť nositeľom reklamného posolstva. Spoľahnite sa na našich grafikov - ich rukami (vlastne myšami) prešli tisíce inzerátov, naozaj vedia čo robia.
  • Logo poslané faxom, inzerát "zlepený" vo Worde, alebo vystrihnutý z iných novín a podobne naozaj nie sú podkladmi vhodnými na uverejnenie v novinách. To, čo na vašom monitore možno vyzerá dobre sa môže pri prenesení na papier ukázať v úplne inom svetle. Technológia tlače má svoje zákonitosti, ktoré sa obísť nedajú.

Riadkové inzeráty

Text, cena, kontakt... - drobnosť na ktorej sa nedá nič pokaziť? Veru nie.
  • Prenajmem byt... Znamená to "Dám do prenájmu..." alebo to znamená "Vezmem do prenájmu..."? Nezabúdajte, že text, ktorý sa vám javí ako jasný a jednoznačný, môže čitateľ pochopiť úplne inak (a z prirodzenej zlomyseľnosti vecí vyplýva, že sa tak väčšinou aj stane). Podobných nejednoznačností existuje veľmi veľa, spoľahnite sa na naše pracovníčky na príjme riadkovej inzercie, dôverujte ich radám a pripomienkam, vedia čo robia.
  • XY je podvodnik... Možno je to pravda a takýto inzerát zachráni zopár ľudí. A možno to pravda nie je a takýto inzerát ublíži nevinnému človekovi. Kto vie? My nie. Podobné inzeráty neuverejňujeme. Nie je to alibizmus. Pravým dôvodom je tlačový zákon ktorý musíme dodržiavať. Vyhradzujeme si preto právo nevhodné inzeráty odmietnuť (osobné útoky, osočovanie, vulgarizmy, nabádanie k trestným činom, podnecovanie kadejakých nenávistí...)
  • Za obsah a pravdiviosť inzerátov redakcia nezodpovedá. Je to obľúbená formulka, ktorá však stojí trochu na "hlinených nohách". V snahe byť čo najkorektnejší vo vzťahu k našim čitateľom si inzeráty, ktoré pôsobia "podozrivo" overujeme (napríklad zatelefonovaním na uvedené číslo). Vyhýbame sa tak uverejňovaniu zlomyseľných vtipov na cudzí účet (najčastejšie ide o inzeráty v rubrike Zoznamka, Erotika a pod.)